Gemeente Meerssen | Gemeentewinkel
Een melding over de openbare ruimte geeft u door aan de gemeente.
Heeft u klachten over de openbare ruimte? Meld deze dan online via onderstaande Melding Openbare Ruimte (MOR) formulieren.
Let erop dat u het formulier uit de juiste categorie kiest. Uw formulier wordt meteen doorgestuurd naar de juiste medewerker. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Vermeld in ieder geval uw naam, adres en woonplaats. Op die manier kunnen wij altijd contact met u opnemen als we nog vragen hebben. Geef ook duidelijk de locatie aan, bijvoorbeeld het nummer van de lantaanpaal of een nabij gelegen adres.
U kunt het formulier op 2 manier invullen:
Invullen met DigiD. Uw gegevens worden automatisch op het meldingformulier ingevuld.
Invullen zonder DigiD. U vult zelf uw naam, adres en woonplaats in.
Er zijn 7 categorieën meldingen openbare ruimte:
Afval
Hondenpoep, zwerfvuil, volle afvalbak/hondenpoepbak, volle/vervuilde ondergrondse afvalcontainer, illegale gedumpt afval.
Groen
Groenvoorziening begraafplaats, bladeren, bomen, onkruid in beplanting, plantsoen, overhangend groen, Proosdijpark.
Hinder door bedrijven
Bodem/waterverontreiniging, gevaarlijke situatie/stoffen, geluids/stankoverlast door bedrijven.
Overlast
Overlast van dieren, evenementen, drugs, jeugd, parkeren, vandalisme, vuurwerk.
Riolering
Verstopping straatkolk/put, rioolverstopping, ratten, putdeksel, wateroverlast op straat of in huis.
Wegen
Defecte lantaarnpaal, schade aan weg/stoep/fietspad, verkeerspaal, verkeerslicht, onkruid op weg/stoep/goot, parkeerautomaat, vegen weg/goot, dode dieren op/aan weg, gladheid.
Verkeer
Gevaarlijke verkeerssituatie, parkeerprobleem, snelheid verkeer en algemeen verkeersbeleid.
Een opzichter van de gemeente gaat naar de plek toe en controleert uw melding. Is de situatie onveilig? Dan wordt er meteen actie ondernomen. Is de situatie veilig, maar moet er wel iets gebeuren? Dan neemt de gemeente uw melding mee in de volgende onderhoudsronde(s).
Gaat uw klacht over afval dat niet is opgehaald? Bel dan met de Huisvuilservicedesk.
Gemeente Meerssen, Klant Contact Centrum (KCC)
Markt 50
6231 LS Meerssen
Postbus 90
6230 AB Meerssen
14043 (of vanuit het buitenland: +43 366 1661)
info@meerssen.nl
Let op: formele correspondentie via e-mail is (nog) niet mogelijk. U kunt in plaats daarvan een brief (voorzien van uw handtekening) naar de gemeente sturen, of langskomen bij het gemeentehuis.
Gemeente Meerssen, storingsdienst KCC Ruimte
Postbus
043 366 1888
Bereikbaar buiten kantooruren, maar alleen bij dringende gevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.
Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
18-03-2020
18 mrt. 2020 02:00:00