Bellen | Rotterdam.nl
https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/bellen/
Rotterdam.nl gebruikt cookies om de website gebruiksvriendelijker te maken.
Lees meer over deze cookies.
Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Information available in English:
Rotterdam.nl/English
Tourist info available in English:
Rotterdam.info
Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Information available in English:
Rotterdam.nl/English
Tourist info available in English:
Rotterdam.info
Bellen
Het servicenummer van de gemeente Rotterdam
U kunt op telefoonnummer 14 010 terecht met vragen en meldingen aan de gemeente. Vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.
Wilt u iets regelen met de gemeente of aanvragen? Kijk dan eerst op Mijn Loket.
Op welke tijden kan ik 14 010 bellen?
Let op! Op feestdagen kunnen andere openingstijden gelden:
Alleen om onveilige situaties (bijvoorbeeld omgewaaide bomen) door te geven kunt u ons altijd bellen op telefoonnummer 14 010. Ook voor problemen met parkeren van bezoekers of van mantelzorgers kunt u dit nummer altijd bellen. De gemeente Rotterdam neemt alle telefoongesprekken op. We vragen aan bellers naar 14 010 of ze tevreden zijn.
Via een vaste lijn zijn de kosten gelijk aan bellen naar een vast nummer. Met een mobiele telefoon betaalt u hetzelfde als voor het bellen naar een vast nummer. In de meeste abonnementen vallen die kosten binnen de belbundel als servicenummer.
Sommige bedrijfscentrales blokkeren nummers die met een '1' beginnen. Alleen de beheerder van die centrale kan dat aanpassen.
Zakelijke mobiele telefoons kunnen problemen geven. Voorbeelden zijn netwerken als 'Grip' van KPN of 'Corporate Net' van Vodafone. Vraag de beheerder van de telefooncentrale van uw bedrijf of uw zakelijke toestel hiermee te maken heeft.
Via Skype is het nog niet mogelijk 14 010 te bellen. U kunt dan het vaste nummer 010 - 267 16 25 als alternatief gebruiken. Neem voor meer informatie hierover contact op met uw aanbieder.
Informatie voor abonnees van XS4All die 14 010 niet kunnen bellen
Er is een probleem met het modem van XS4All. Dit bedrijf verwijst naar de leveranciers van de modems. Het probleem blijft totdat KPN na de overname alle klanten van XS4ALL heeft overgezet. Dit zou uiterlijk in 2020 zijn. Wel bestaat er voor een gedeelte van de geleverde modems (de Fritzbox) een tijdelijke oplossing: kies *# gevolgd door het 14+netnummer. In andere gevallen kunt u de gemeente Rotterdam bereiken door te bellen met 010 - 267 16 25.
©Gemeente Rotterdam
6 okt. 2020 18:46:25