Corona in begrijpelijke taal
Voor mensen die niet goed kunnen lezen en schrijven, is alle informatie over het coronavirus veel en moeilijk.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die de Nederlandse taal niet goed begrijpen, voor mensen met een licht verstandelijke beperking of mensen die moeite hebben met het gebruik van een computer of smartphone.
Het is echter belangrijk dat deze informatie voor iedereen begrijpelijk is. Want we krijgen het virus alleen onder controle als iedereen de informatie en maatregelen begrijpt.
Gelukkig zijn er verschillende websites waar informatie over het coronavirus in begrijpelijke taal, of bijvoorbeeld in de vorm van filmpjes goed wordt uitgelegd. Daarnaast is Partners in Welzijn telefonisch bereikbaar om anderstaligen te helpen met informatie in hun eigen taal.
Kent u mensen in uw omgeving die wat hulp kunnen gebruiken? Deel deze informatie dan met hen. Informeren is ook helpen.
Tolk- en Vertaalcentrum Nederland
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur via nummer: 046-457 5700.
Corona Helpdesk voor statushouders
Voor Arabisch en Tigrinya. Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 14.00 tot 16.00 uur via nummer 085-58 0 88 00 Facebook: CAS help desk.
2 apr. 2020 02:00:00