Bewegwijzering Terschelling - Terschelling
Bewegwijzering Terschelling - Terschelling var SIM = {version: "2020-06-00-aws"}; SIM.config = {"simSiteDomainRoot":""}; var jQuery_1_11_0 = $.noConflict(true); var search_suggestion_url = "search_suggestion"; var toonsuggestions = 1; var search_text = "Waar kunnen we u mee helpen?"; var print_txt = ""; Ga direct naar zoeken Ga direct naar het tekstgedeelte Ga direct naar de navigatie Hoog contrastGrote letters Lees voor Welkom bij de gemeente Terschelling MENU Trefwoord Zoek op trefwoord U bent hier: Home / Home Terschelling / Bewegwijzering Terschelling Actueel Nieuws Bekendmakingen Projecten Begraafplaats Longway Dellewal Aanpak watercrassula Tonnenloods Gebiedsagenda Wadden 2050 Verkiezingen Vacatures MijnOverheid Gemeentegids Het eiland Terschelling Informatie coronavirus Zelf regelen Afval(inzameling) Afval, huishoudelijk afval Terschelling Milieustraat Terschelling Afval, grof huisvuil Terschelling Afval, oud papier Terschelling Meer Afval(inzameling) Belasting en heffingen Toeristenbelasting Terschelling WOZ-waarde Terschelling Havengeld Terschelling Onroerendezaakbelasting (OZB) Leges Meer belasting en heffingen Bouwen en verbouwen FUMO Omgevingsvergunning Olietanks in particuliere grond verwijderen Bouw en verbouw, welstand Meer bouwen en verbouwen Leven, reizen en papieren Uittreksel persoonsgegevens Huwelijk Uittreksel of afschrift burgerlijke stand Paspoort Meer leven, reizen en papieren Meldingen, wensen of klachten Verloren/gevonden voorwerpen Melding doen Klacht indienen Commissie bezwaarschriften Meer meldingen, wensen of klachten Ondernemen en activiteiten Evenement organiseren Grond kopen, huren of pachten Ondernemersplein Huren Driemaster Golf-, kite- en windsurfen Terschelling Meer ondernemen en activiteiten Verkeer en vervoer Strandrijontheffing Gladheid, bestrijden Bewegwijzering Meer verkeer en vervoer Werk en inkomen Herintreding in het arbeidsproces, begeleiding Uitkering voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemer Werkzoekenden, begeleiding naar betaald werk Bijstand, uitkering Geldkrant Meer werk en inkomen Wonen en verhuizen Huisvestingsvergunning Starterslening Terschelling Urgentieverklaring, woning zoeken Verhuizing doorgeven Terschelling Woning zoeken, sociale huur Meer wonen en verhuizen Zorg, welzijn en onderwijs OV-chipkaart studenten, aanvullende vergoeding Toelage uitwonende studenten Leerlingenvervoer, vergoeding Leerplicht, bijzonder verlof of vrijstelling Eilandteam AED op Terschelling Meer zorg, welzijn en onderwijs Alle producten en diensten Afspraak maken Regels en beleid Lokale verordeningen Bestemmingsplannen Register monumenten vergunningen Overige regels en beleid Bewegwijzering Terschelling Wat is het?*) Exclusief de bewegwijzering naar en op het bedrijventerrein.
De afgelopen jaren is met steun van diverse partijen een kwaliteitsslag gemaakt in de bewegwijzering op Terschelling. Het betreft drie categorieën: De bewegwijzering via de groene borden op palen die verwijst naar: Algemene toeristische voorzieningen. Culturele/dagrecreatieve objecten/terreinen (zonder winstoogmerk). Sportaccommodaties en -terreinen. Dorpskernen/winkelgebieden. Objecten met betrekking tot onderwijs en vorming. Maatschappelijke instellingen. Kerken. Zorg-/medische instellingen. De bewegwijzering via de bruine borden op palen die verwijst naar: Dagrecreatieve voorzieningen (al dan niet met winstoogmerk). 3. De bewegwijzering in frames op groene panelen langs de doorgaande wegen die verwijst naar: Niet direct aan de Hoofdweg gelegen campings, zomerhuizencomplexen en hotelaccommodaties. Verantwoordelijkheden bestaande bewegwijzering Vanuit het project bewegwijzering is voor alle drie de categorieën de ontwikkeling, de opmaak, de eerste aanschaf en de plaatsing van de borden, palen en frames bekostigd. Voor categorie 1 borden is de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud en de eventuele vervanging van de borden en palen. Voor de categorie 2 en 3 borden is de betreffende ondernemer verantwoordelijk voor het onderhoud en de eventuele vervanging van de borden. De gemeente is verantwoordelijk voor de vervanging en het onderhoud van de frames en de palen. Verantwoordelijkheden nieuwe bewegwijzering Het zal in de praktijk gaan voorkomen dat aanschaf van nieuwe borden wenselijk is. Aanvragen hiertoe kunnen worden ingediend bij de gemeente (contactpersonen: Evert van Leunen en Edwin Zijlstra). De gemeente toetst de aanvraag aan de richtlijnen voor de bewegwijzering en bepaalt onder welke categorie de verwijzing valt. Categorie 1: de gemeente neemt de helft van de totale aanschafkosten voor haar rekening. Categorie 2 en 3: alle kosten zijn voor rekening van de aanvrager. De gemeente plaatst de borden en eventuele nieuwe palen en/of frames en neemt de kosten van deze plaatsing voor haar rekening. Procedure Uit prijstechnische overwegingen bestelt de gemeente 1x per jaar begin februari (dit maakt plaatsing voor de start van het toeristenseizoen mogelijk) de borden en/of palen en frames bij de HR-groep Leek. Daarom moeten de aanvragen voor 1 februari bij de gemeente ingediend zijn. De HR-groep Leek produceert de borden conform de Terschellinger huisstijl. De aanschafkosten van de borden, palen en frames worden door de HR-groep bij de betreffende aanvrager(s) in rekening gebracht. Burgemeester van Heusdenweg 10A 8881 EB West-Terschelling Privacyverklaring Toegankelijkheidsverklaring Tel.: 0562-446244, fax: 0562-446299 e- mail: gemeente@terschelling.nl Toegankelijkheidsverklaring Scroll Top var _paq = _paq || []; _paq.push(["setDocumentTitle", document.domain + "/" + document.title]); _paq.push(["setCookieDomain", "*.ameland.nl"]); _paq.push(["setDomains", ['*.ameland.nl']]); if (typeof solr_no_results !== 'undefined') { _paq.push(['setCustomUrl', document.URL + '&search_count=' + solr_no_results]); } if (typeof search_trefwoord_string !== 'undefined') { _paq.push(["trackSiteSearch", search_trefwoord_string.toLowerCase()]); } else { _paq.push(["trackPageView"]); } _paq.push(["enableLinkTracking"]); _paq.push(['enableHeartBeatTimer', 30]); (function() { var u="https://logging.simanalytics.nl/"; _paq.push(["setTrackerUrl", u+"piwik.php"]); _paq.push(["setSiteId", "15"]); var d=document, g=d.createElement("script"), s=d.getElementsByTagName("script")[0]; g.type="text/javascript"; g.defer=true; g.async=true; g.src=u+"piwik.js"; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();
23 jan. 2017 02:00:00