Samenwerkingsverbanden - Bestuur & Organisatie - Gemeente Cranendonck
Samenwerkingsverbanden - Bestuur & Organisatie - Gemeente Cranendonck var SIM = {version: "2020-06-00-aws"}; SIM.config = {"simSiteDomainRoot":""}; var search_suggestion_url = "search_suggestion"; var toonsuggestions = 0; var search_text = ""; Ga direct naar het tekstgedeelte Ga direct naar zoeken Ga direct naar de navigatie In verband met het coronavirus zijn er een aantal wijzigingen in onze dienstverlening Voor u en onze veiligheid volgen ook wij de RIVM-richtlijnen op in de strijd tegen corona.
Dit doen we door persoonlijk contact op het gemeentehuis zo veel mogelijk te beperken. Er gelden daarom aangepaste openingstijden. Alleen afspraken die noodzakelijk zijn, gaan door en er is geen vrije inloop. U kunt alleen telefonisch een afspraak maken via 14-0495. Mondkapje Als u op afspraak het gemeentehuis bezoekt, moet u een mondkapje dragen. Online regelen Misschien kunt u uw vraag ook online regelen en is een afspraak niet nodig. Kijk op de homepage bij 'Online regelen'. Of typ wat u zoekt in het zoekveld en kijk op de informatiepagina of u dit online kunt regelen. Sluit venster Samenwerkingsverbanden OpeningstijdenHoog contrast Let op: Vanwege het coronavirus heeft het gemeentehuis vanaf 19 maart 2020 aangepaste openingstijden. Alleen de afspraken die noodzakelijk zijn gaan door. Een afspraak maken kan tijdelijk enkel telefonisch. Lees meer hierover. InwonersOndernemersBestuur & Organisatie > Bestuur & Organisatie > Samenwerkingsverbanden Zoeken Trefwoord Lees voor Samenwerkingsverbanden Samen bereik je meer. De gemeente Cranendonck werkt daarom met diverse organisaties samen. A2-samenwerking De gemeenten Cranendonck, Heeze-Leende en Valkenswaard hebben de ambitie - met behoud van eigen identiteit en autonomie - een hoge kwaliteit van dienstverlening te bieden aan hun burgers, bedrijven en instellingen. Het niveau van dienstverlening moet daarbij in verhouding blijven staan tot de daaraan gerelateerde kosten. Doel Het doel van de A2-samenwerking is het behoud van kwaliteit, het borgen van de continuïteit, het verbeteren van de dienstverlening en het verminderen van de kwetsbaarheid bij de drie gemeenten. Op termijn zal deze krachtenbundeling efficiencyvoordelen brengen. Als relatief kleine ambtelijke organisaties is het (op onderdelen) lastig deze juiste balans tussen kwaliteit en kosten te bewaken. In combinatie met het besef van kwetsbaarheid van deze organisaties, hebben de gemeenten reeds in 2004 een convenant ondertekend met daarin de intentie tot samenwerking met elkaar. Behouden autonomie De gemeenten zijn er daarbij van overtuigd dat het proactief zoeken van de samenwerking, bijdraagt aan het behoud van bestuurlijke autonomie op lange termijn. Samenwerking betekent voor de gemeenten dan ook zeker geen opmaat tot een bestuurlijke herindeling, maar juist een versterking van de individuele bestuurskracht en identiteit van de afzonderlijke gemeenten. Wel zijn de drie gemeenten van mening dat in gezamenlijkheid een beter antwoord kan worden gegeven op de uitdagingen waarvoor gemeenten gesteld worden, zoals bezuinigingen, de decentralisaties en de ontwikkeling tot een participatiesamenleving met een terugtredende en faciliterende lokale overheid tot gevolg. Individuele ambities De autonomie van de individuele gemeenteraden staat daarbij niet ter discussie, hoewel gemeenten zich bewust zijn van het feit dat samenwerking betekent dat in de besluitvorming in tal van opzichten rekening met elkaar gehouden moet worden. Gemeenten kunnen echter ook in de samenwerking hun individuele ambities blijven realiseren. Het waarborgen van deze lokale autonomie en beleidsvrijheid heeft nadrukkelijk de aandacht van bestuur en ambtelijke organisatie. In de verdere uitwerking van de samenwerking krijgt dit aspect dan ook expliciet de aandacht. Gemeentehuis Bezoekadres Capucijnerplein 1 6021 CA Budel Postadres Postbus 2090, 6020 AB Budel Informatie gemeente Contact en openingstijden RSS Toegankelijkheid Actueel Nieuws en actualiteiten Bekendmakingen Wegwerkzaamheden en afzettingen Vergaderingen gemeenteraad Privacy Volg ons op Nieuwsbrief Naar boven var _paq = _paq || []; _paq.push(["setDocumentTitle", document.domain + "/" + document.title]); _paq.push(["setCookieDomain", "*.cranendonck.nl"]); _paq.push(["setDomains", ['*.cranendonck.nl']]); if (typeof solr_no_results !== 'undefined') { _paq.push(['setCustomUrl', document.URL + '&search_count=' + solr_no_results]); } if (typeof search_trefwoord_string !== 'undefined') { _paq.push(["trackSiteSearch", search_trefwoord_string.toLowerCase()]); } else { _paq.push(["trackPageView"]); } _paq.push(["enableLinkTracking"]); _paq.push(['enableHeartBeatTimer', 30]); (function() { var u="https://logging.simanalytics.nl/"; _paq.push(["setTrackerUrl", u+"piwik.php"]); _paq.push(["setSiteId", "43"]); var d=document, g=d.createElement("script"), s=d.getElementsByTagName("script")[0]; g.type="text/javascript"; g.defer=true; g.async=true; g.src=u+"piwik.js"; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();
19 mrt. 2020 02:00:00