Uitleg verschillende campagnes
Gepubliceerd op 13 oktober 2020
Tijdens de coronacrisis komt er veel informatie op je af.
Er zijn verschillende campagnes van verschillende organisaties. Niet alleen op sociale media, maar ook in het straatbeeld. Wij leggen je uit welke coronacampagnes er op dit moment zijn.
Vanuit de Rijksoverheid lopen er meerdere campagnes. Deze zijn te herkennen aan het logo van de Rijksoverheid of het beeldmerk ‘alleen samen’. Als gemeente haken wij bij deze campagnes aan. Deze campagnes zijn ook te zien in de gemeentelijke communicatie (website, sociale media, in de informatiepagina).
De campagne ‘Aandacht voor elkaar’ richt zich op de sociale gevolgen van de coronacrisis. Een campagne waarin we als Nederlanders ‘aandacht voor elkaar’ hebben. Vanuit (maatschappelijke) organisaties worden er acties georganiseerd om mensen met elkaar te blijven verbinden. Gemeente Rijssen-Holten organiseerde al (samen met andere organisaties) verschillende acties, zoals het corona ‘spreekuur’, de Gebakjesactie en het Belmaatjes project.
De campagne ‘Daar doe ik het voor’ richt zich voornamelijk op jongeren. De jongeren leggen uit waarom zij zich aan de maatregelen houden. De gemeente Rijssen-Holten sluit zich hierbij aan met de vraag “Voor wie houd jij 1,5 meter afstand?”. Hierbij roepen wij inwoners op om te delen voor wie zij 1,5 meter afstand houden.
De Veiligheidsregio Twente heeft de campagne ‘Samen zorgen voor Twente’. De campagne is te herkennen aan de typisch Twentse rode kleur en wijst mensen op de coronamaatregelen. Ook deze campagne is te zien in de gemeentelijke communicatie, omdat Rijssen-Holten onderdeel is van Twente.
Lokale campagne in het straatbeeld
Lokale campagne specifiek voor het straatbeeld . In de komende weken worden er in de centra van Rijssen en Holten straatafbeeldingen geplaatst. Deze afbeeldingen zijn bedoeld om inwoners bewust te maken van het eenrichtingsverkeer en het houden van 1,5 meter afstand. Dit is een eigen campagne van de gemeente Rijssen-Holten.
Gemeente Rijssen-Holten heeft in het begin van de coronacrisis een eigen campagne uitgevoerd: ‘de Hartjescampagne’. Deze campagne is afgelopen. In het straatbeeld kun je nog wel spandoeken tegenkomen met deze uiting.
21 sep. 2021 02:00:00