Paspoort en identiteitskaart | Eindhoven
function euCookieComplianceLoadScripts(category) {if (category === "analytics") {var scriptTag = document.createElement("script");scriptTag.src = "https:\/\/www.googletagmanager.com\/gtm.js";document.body.appendChild(scriptTag);}} #sliding-popup.sliding-popup-top { position: fixed; } window.$zopim||(function(d,s){var z=$zopim=function(c){z._.push(c)},$=z.s= d.createElement(s),e=d.getElementsByTagName(s)[0];z.set=function(o){z.set. _.push(o)};z._=[];z.set._=[];$.async=!0;$.setAttribute("charset","utf-8"); $.src="https://v2.zopim.com/?4wQfx8qqlWAfXaf3BzWj80wgnnzy2G6D";z.t=+new Date;$. type="text/javascript";e.parentNode.insertBefore($,e)})(document,"script"); Paspoort en identiteitskaart | Eindhoven body .hero-header { background-image: url("/sites/default/files/styles/hero_image_all_1x/public/styles/hero_image_all_1x/public/2019-10/paspoort_breed.jpg?itok=hqSQLh6a"); } @media only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2), only screen and (min-resolution: 192dpi) { body .hero-header { background-image: url("/sites/default/files/styles/hero_image_all_2x/public/styles/hero_image_all_2x/public/2019-10/paspoort_breed.jpg?itok=DRn5Tc8t"); } } @media (min-width: 768px) { body .hero-header { background-image: url("/sites/default/files/styles/hero_image_medium_1x/public/styles/hero_image_medium_1x/public/2019-10/paspoort_breed.jpg?itok=DVmVO4n8"); } } @media only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) and (min-width: 768px), only screen and (min-resolution: 192dpi) and (min-width: 768px) { body .hero-header { background-image: url("/sites/default/files/styles/hero_image_medium_2x/public/styles/hero_image_medium_2x/public/2019-10/paspoort_breed.jpg?itok=W-dIdek4"); } } Direct naar de inhoud Stad en Wonen Buurten Eindje Om Rioolreiniging bij jou in de buurt Risicovolle bedrijven in de buurt Stadsdelen Buurtpreventie Subsidie inwonersinitiatieven Subsidie gebiedsgericht werken Subsidie vrijwillig jeugdwerk Levensgebeurtenissen Begraven, cremeren, grafteken Erkenning kind Geboorteaangifte Nederlander worden Overlijdensaangifte Trouwen en geregistreerd partnerschap Wijziging van geslacht in geboorteakte en BRP Stad Actief zijn en meedenken Bereikbaarheid en verkeersveiligheid Eindhoven 1920-2020 Eindhoven nieuws Ereburgers van Eindhoven Erfgoed Fietsen in Eindhoven Gladheidsbestrijding Informatie over coronavirus Manifestatie melden Onderscheidingen Open data Parkeren Ruimte huren voor een maatschappelijke activiteit of initiatief Vrije tijd Uittreksels en documenten Garantstelling en/of logiesverstrekking Legaliseren handtekening Mijn persoonsgegevens geheimhouden Mijn persoonsgegevens wijzigen Paspoort en identiteitskaart Rijbewijs Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) Uittreksel Bewijs van in leven zijn Uittreksel Bewijs van Nederlanderschap Uittreksel Burgerlijke Stand Uittreksel niet-ingezetene Verblijfsvergunning Verklaring omtrent het gedrag (VOG) Verhuizen Holland Expat Center Informatie voor migranten en vluchtelingen Inschrijven in Registratie Niet-Ingezetenen Verhuizen binnen of naar Eindhoven Verhuizen naar een andere gemeente Verhuizen naar het buitenland (emigratie) Verhuizen vanuit het buitenland Wonen Adresonderzoek Afval Belastingen Briefadres Burgerservicenummer (BSN) Groen Kamerverhuur Klachten Nee/nee-sticker of nee/ja-sticker Stadspas Wateroverlast na regen Woning huren in Eindhoven Woningsplitsing Woonruimte voor studenten Eindhoven inventariseert knelpunten anderhalve meter samenleving Grote brand bedrijventerrein De Hurk Bouwen Bouwprojecten Blixembosch Buiten Bosrijk: wonen in een beeldentuin Bouwoffensief Intake nieuwe bouwinitiatieven SDK Vastgoed ontwikkelaar Deken Van Somerenstraat Grond en vastgoed Bedrijfskavels Bestemmingsplannen / ruimtelijke plannen Bodeminformatie Commissie Ruimtelijke Kwaliteit Huisnummer aanvragen en straatnaamsuggestie doen Kavels en (zelf)bouw Riolering, aansluiting Klimaatrobuust bouwen Subsidies en leningen Energiebesparingsleningen Lening Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) Subsidie duurzaam omgaan met regenwater Subsidie gemeentelijke monumenten Vergunningen Aangevraagde vergunningen Bouwtekening of bouwdossier opvragen of inzien Brandveilig gebruik, melding of omgevingsvergunning Conceptaanvraag en informatiegesprek Melden bouwwerkzaamheden Melding of ontheffing bouwhinder Omgevingsvergunning bouwen Omgevingsvergunning planologisch strijdig gebruik Omgevingsvergunning uitweg Onderhouden en wijzigen van een monument Slopen of asbest verwijderen melden Inkomen, Zorg en Onderwijs Inkomen Bijstandsuitkering Hulp bij geldzorgen Inkomensondersteuning Persoonlijke lening van de gemeente Uitkeringsfraude melden Verzekering voor vrijwilligers en mantelzorgers Onderwijs Leerlingenvervoer Leerplicht en schoolverzuim Natuur- en duurzaamheidseducatie Subsidie voor- en vroegschoolse educatie Zorg Cliëntenraad sociaal domein Maatschappelijke opvang dak- en thuislozen Regieteam+: voor mensen in een instabiele situatie en/of dak- en thuislozen Subsidie informele zorg Zorg en ondersteuning Zorgfraude melden Ondernemen Aanbieden van deelfietsen en deelscooters Bedrijven Bedrijf starten Een pand of kavel kopen of huren Ik zoek personeel Nadeelcompensatie wegwerkzaamheden Ondernemersnetwerken Reclame in de openbare ruimte Belastingen Bijdrage BedrijvenInvesteringsZone Precariobelasting Reinigingsrecht Toeristenbelasting Deelauto Evenement organiseren Gebruik openbare ruimte Handelen in tweedehands en ongeregelde goederen Horeca Inkoop en aanbesteding Inkoop Sociaal Domein Melding of vergunning milieubelastende activiteiten Milieuzone Ondernemersloket coronavirus Retail Ontheffing winkeltijdenwet Standplaats voor promotie of verkoop Standplaats weekmarkt Toegelaten Taxi Organisaties (TTO) Verenigingen en Stichtingen Collecteren of werven Klein kansspel melden en verantwoorden Loterij organiseren Ontheffing schenktijden vereniging of stichting Vrijstelling overschrijding geluidsnorm aanvragen Zelfstandigenloket Projecten Beleef de Vestdijk Doorfietsroute De Run-HTCE Doorfietsroute Eindhoven-Helmond Eindhoven Noordwest Eindhoven op weg naar een nul-emissiezone binnen de Ring Emmasingelkwadrant Europese projecten Herinrichting Binnenstad KnoopXL Overige projecten P+R Genneper Parken Pilots met 5G in Eindhoven Bestuur en Beleid Beleid Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Bekendmakingen Onderzoek en data Subsidies Visies, plannen en verordeningen Bestuur College van burgemeester en wethouders Gemeenteraad Bezwaar of klacht indienen Ingebrekestelling Wet dwangsom Klacht over ambtenaar of bestuurder Schadevergoeding, aansprakelijk stellen van de gemeente Bezwaar op gemeentebesluiten Contact Contact met de gemeente Openingstijden en adressen Omgevingsvisie Organisatie Gemeentelijke organisatie Logo en huisstijl stad Eindhoven Werken voor Eindhoven Privacyverklaring Samen werken aan duurzaamheid en het klimaat Wet openbaarheid van bestuur Translate Translatex Use Google to translate this website.
We take no responsibility for the accuracy of the translation. Part of the information on this website has been translated into English for you: Eindhoven.nl/English Corona heeft grote gevolgen voor de dienstverlening op het Inwonersplein. Houd 1,5 meter afstand, zorg voor jezelf en zorg voor elkaar. Lees meer over corona op de pagina Informatie over coronavirus. Ik ben op zoek naar Stad en Wonen Uittreksels en documenten Paspoort en identiteitskaart Paspoort en identiteitskaart Leeshulp Let op Thuisbezorgen Ivm het coronavirus laten we aangevraagde reisdocumenten (id-kaart of paspoort) tijdelijk gratis thuisbezorgen tot 1 januari 2021. Je hoeft daardoor één keer minder langs te komen. Je krijgt hier informatie over tijdens de aanvraagprocedure. We nemen de extra kosten voor onze rekening. Een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) is een reisdocument én een identiteitsbewijs. Iedereen ouder dan 14 jaar is verplicht een identiteitsbewijs te kunnen tonen.Woon je in Eindhoven, heb je de Nederlandse nationaliteit én in bezit van Digid? Dan kun je de aanvraag van een paspoort of ID-kaart sneller regelen door de aanvraag online voor te bereiden. Als je daarvoor kiest, dan hoef je geen afspraak meer te maken om de aanvraag bij de balie af te ronden maar staan we voor je klaar bij de snelbalie. Wil je toch liever geen gebruik maken van de online voorbereiding? Maak dan online een afspraak of telefonisch via 14 040. Wil je weten wat de verschillen zijn tussen een paspoort en een identiteitskaart? Kijk dan op rijksoverheid.nl. Hoe vraag ik een paspoort of identiteitskaart aan? Je kunt een groot deel van de aanvraag alvast thuis digitaal voorbereiden. Hierdoor is het bezoek aan het Inwonersplein heel kort en is het niet nodig een afspraak te maken. Vanwege wettelijke bepalingen blijft het nog wel nodig dat je nog één keer naar het Inwonersplein in het Stadhuis komt. Ga naar eDienst Aanvragen reisdocument; Log in via DigiD; Selecteer het gewenste reisdocument; Vul de lichaamslengte van de aanvrager in; Het systeem voert vervolgens een aantal controles uit en geeft aan welk(e) document(en) je bij de aanvraag aan de balie moet meenemen. Dit voorkomt een extra bezoek; Je betaalt via iDeal. Daarna ontvang je een bevestigingsmail en kun je de aanvraag op het Inwonersplein afronden. Hiervoor is geen afspraak nodig. Wil of kun je de aanvraag niet op deze manier doen? Maak dan online een afspraak. Informatie over wat je mee moet nemen voor je afspraak op het Inwonersplein komt, vind je hieronder: Wat neem ik mee als ik het reisdocument bij het Inwonersplein wil aanvragen of afronden? Neem het volgende mee naar de afspraak: 1 pasfoto niet ouder dan 6 maanden in kleur. Bekijk de eisen die aan de foto gesteld worden op rijksoverheid.nl; Je pinpas voor de betaling aan de balie, tenzij je gebruik hebt gemaakt van de online=voorbereiding; dan heb je al via iDeal betaald. De identiteitsbewijzen en paspoorten die in je bezit zijn. Ook als ze niet meer geldig zijn. Als je meerdere nationaliteiten hebt ook de eventuele reisdocumenten van de andere nationaliteit. Ben je jonger dan 12 jaar (bij aanvraag identiteitsbewijs) of jonger dan 18 jaar (bij aanvraag paspoort), neem dan ook nog het volgende mee: Een kopie van het identiteitsbewijs van je ouder(s) of verzorger(s) die ouderlijk gezag hebben, met hierop een handtekening. Komt een van je ouders of verzorgers mee naar de aanvraag? Dan moet hij /zij ook een legitimatiebewijs meenemen; Schriftelijke toestemming van alle gezaghouders/ouders, inclusief handtekening. Hiervoor kunnen je ouders of verzorgers het online formulier toestemming reisdocument minderjarige invullen, printen en ondertekenen. Meer informatie over ouderlijk gezag? Kijk op rijksoverheid.nl. Je moet ingeschreven staan in de BRP van gemeente Eindhoven. Sta je niet ingeschreven in Eindhoven, maar in het buitenland, dan kun je terecht bij de Nederlandse ambassade in het buitenland of bij een Nederlandse grensgemeente. Woon je in Nederland maar sta je nergens ingeschreven, dan kun je terecht bij een Nederlandse grensgemeente Wat kost een paspoort of identiteitskaart? Kosten normale aanvraag 2020 Identiteitskaart Paspoort Kind (tot 18 jaar) € 30,70 € 55,35 Volwassene € 58,30 € 73,20 Kosten spoedaanvraag 2020 Identiteitskaart Paspoort Kind (tot 18 jaar) € 80,55 € 105,20 Volwassene € 107,65 € 123,05 Bezorgen kost € 15,00. De kosten betaal je bij de aanvraag. Wanneer kan ik het document ophalen? In verband met het coronavirus laten we aangevraagde reisdocumenten (id-kaart of paspoort) tijdelijk gratis thuisbezorgen tot 1 januari 2021. Je krijgt hier informatie over tijdens de aanvraagprocedure. We nemen de extra kosten voor onze rekening. Is ID (uit)lenen identiteitsfraude? Ja het (uit)lenen van een identiteitskaart of paspoort is een vorm van identiteitsfraude. Zowel de lener als de uitlener zijn strafbaar. De mogelijke consequenties zijn: Dat je een periode geen paspoort mag aanvragen. Je kunt dan dus geen verre reizen maken; geen tussenjaar in Azië of studeren in Amerika bijvoorbeeld. Problemen bij het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Die is vaak nodig voor een stage of een baan. Een flinke geldboete. Dit geldt ook voor het wijzigen van de gegevens op een ID of paspoort. Meer informatie vind je op de website van de Rijksoverheid. Hoe lang is een paspoort of ID-kaart geldig? Paspoort of identiteitskaart voor volwassenen: 10 jaar Paspoort of identiteitskaart voor kinderen en jongeren tot 18 jaar: 5 jaar Dit geldt voor documenten die zijn uitgegeven na 9 maart 2014. Is je paspoort of identiteitskaart vóór deze datum uitgegeven, dan is het 5 jaar geldig. Wat als mijn reisdocument is verlopen? Als je reisdocument is verlopen, lever je het bij het ophalen van een nieuw aangevraagd identiteitsbewijs bij ons in. Je kunt de geldigheidsduur niet verlengen. Ga je naar het buitenland? Informeer dan even hoe lang je reisdocument geldig moet zijn, bijvoorbeeld bij de reisorganisatie. Voor sommige landen geldt dat deze geldig moet zijn tot je terugkomst, in andere landen moet het paspoort bijvoorbeeld nog tot 6 maanden na terugkomst geldig zijn. Met een verlopen paspoort of identiteitskaart mag je niet meer de grens over, ook niet als je reist binnen de Europese Unie. Kan ik een paspoort of identiteitskaart met spoed aanvragen? Ja, in de meeste gevallen kan dat. Geef dit bij de aanvraag aan. Als je het paspoort of de identiteitskaart vóór 14.00 uur aanvraagt, kun je het document de volgende werkdag na 11:30 uur al ophalen. Bij aanvragen ná 14.00 ligt je paspoort of identiteitskaart mogelijk niet de volgende werkdag, maar een werkdag later klaar. In beide gevallen krijg je een e-mailbericht dat het document voor je klaarligt. Voor een spoedaanvraag betaal je extra, zie 'Wat kost een paspoort of identiteitskaart?'. Bij een spoedaanvraag is het niet mogelijk om je paspoort of identiteitskaart te laten bezorgen. Spoedaanvraag nadat je paspoort of ID-kaart kwijtgeraakt of gestolen is Als je paspoort of ID-kaart kwijtgeraakt of gestolen is, dan moet je deze eerst als vermist opgeven. Je kunt alleen direct een nieuwe aanvragen als je de vermissing aan de balie doorgeeft. Zie 'Mijn paspoort of identiteitskaart is kwijt of gestolen. Wat nu?'. Een spoedaanvraag is in dit geval niet altijd mogelijk. De baliemedewerker beoordeelt dit. Heb je minstens 3 keer in 5 jaar tijd je paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven, dan is een spoedaanvraag niet mogelijk. Ik ben niet in staat om naar de balie te komen. Wat nu? Als je niet in staat bent om naar de balie te komen, dan kun je iemand machtigen om namens jou de aanvraag te doen. Let op: Dit kan alleen bij aanvraag van een identiteitskaart. Gebruik hiervoor het machtigingsformulier. Machtiging voor het aanvragen van een identiteitskaart Vul de gegevens in, print de machtiging uit en onderteken hem. Laat de gemachtigde ook zijn of haar handtekening zetten. De gemachtigde maakt dan een afspraak om de aanvraag in te dienen. Hij of zij neemt het volgende mee naar de afspraak: De machtiging, door jou ingevuld en door jou én de gemachtigde ondertekend; Een verklaring van een arts/specialist/zorginstelling/huisartsenpraktijk of diens gemachtigde, waarin staat dat je niet in staat bent om naar de gemeente te komen; Al je identiteitsbewijzen en paspoorten. Ook als ze niet meer geldig zijn; Een pasfoto. Let op de eisen die aan de pasfoto gesteld worden (zie rijksoverheid.nl) Een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde; Het benodigde bedrag (pin of contant). Wij maken daarna met jou een afspraak voor een huisbezoek. Tijdens dit huisbezoek controleren wij of alle gegevens kloppen. Kan ik het paspoort of de ID-kaart tegen betaling laten bezorgen? Ja, dat kan als: je telefonisch of via e-mail te bereiken bent; je geen spoedaanvraag hebt gedaan; je niet meer dan 3 vermissingen van reisdocumenten in 5 jaar hebt opgegeven; je als bewoner staat ingeschreven op een woonadres, niet op een briefadres; je adres niet in onderzoek staat bij de gemeente (zie de pagina over adresonderzoek); je vorige reisdocument niet als vermist geregistreerd staat. Geef tijdens de aanvraag aan dat je het document wilt laten bezorgen. De extra kosten betaal je bij de aanvraag (zie 'wat kost een paspoort of identiteitskaart'). De bezorging wordt uitgevoerd door Dynasure. Elke Dyna-koerier kan zich identificeren en draagt herkenbare kleding in de kleuren rood en geel. Ook is de foto en naam van de koerier beschikbaar via de Track & Trace-link die je krijgt als je voor bezorgen hebt gekozen. Klachten over de bezorging Heb je klachten over de bezorging? Neem dan contact op met Dynasure: via e-mail: afspraak@dynasure.eu; telefonisch via 0348-462 873 (ma. t/m vr. 9-20 uur, za. 9-17 uur). Vragen over de bezorging Heb je nog vragen over de bezorging en wanneer dit mogelijk is, stel ze dan aan de baliemedewerker wanneer je het reisdocument komt aanvragen. Mijn paspoort of identiteitskaart is kwijt of gestolen. Wat nu? Verlies of diefstal van je Nederlandse paspoort of identiteitskaart meld je bij ons. Dit kan op 2 manieren: Let op: Meld je de vermissing online, dan kun je in verband met controle en verwerking pas na 2 werkdagen een nieuw reisdocument aanvragen bij de balie. Wil je geen 2 werkdagen wachten? Doe dan aangifte van vermissing bij de balie, tegelijk met de aanvraag van je nieuwe paspoort of ID-kaart. Zorg dan dat je identiteitsbewijzen die je nog wel in je bezit hebt, meeneemt. Online melden van de vermissing. Log in met je DigiD en vul de gegevens in. Let op! Je kunt enkel voor je eigen document een vermissing doorgeven. Je krijgt via e-mail een ontvangstbevestiging van je melding. Aan de balie van het Inwonersplein. Maak een afspraak voor het aan de balie melden van de vermissing. Wij registreren de vermissing om fraude en misbruik te voorkomen. Het reisdocument is vanaf het moment van registratie niet meer geldig. De registratie gebeurt uiterlijk op de eerstvolgende werkdag na de melding. Ben je 3 of meer identiteitsbewijzen (paspoorten of identiteitskaarten) binnen 5 jaar kwijtgeraakt, dan kan het langer duren voordat je een nieuw identiteitsbewijs krijgt. Met spoed aanvragen is dan niet mogelijk. Verlies of diefstal in het buitenland Ben je je paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt in het buitenland, meld dit dan zo snel mogelijk bij de plaatselijke politie. Meteen daarna vraag je bij de Nederlandse ambassade of het consulaat een nieuw paspoort of tijdelijk reisdocument aan, zodat je terug kunt reizen naar Nederland. Terug in Eindhoven overhandig je het tijdelijke reisdocument (laissez-passé of nooddocument) aan ons bij de aanvraag voor een nieuw identiteitsbewijs. Je ontvangt dan een vermissingsverklaring. Verlies of diefstal van een buitenlands paspoort Als je een buitenlands paspoort bent kwijtgeraakt, doe dan aangifte bij de politie. Doe dat ook als het om een paspoort gaat van Curaçao, St. Maarten, Aruba, Bonaire, Sint Eustatius en Saba (BES-landen, voorheen de Nederlandse Antillen). Identiteitsbewijs teruggevonden Een als vermist opgegeven paspoort of ID-kaart kun je niet meer gebruiken. Heb je het teruggevonden? Lever het dan bij ons in. Wij zijn verplicht elk gevonden identiteitsbewijs te vernietigen. Kan ik ook een paspoort aanvragen met meer bladzijden? Ja, dat kan. Dit heet een zakenpaspoort. Dit kan handig zijn als je heel veel reist. Maak gewoon een afspraak voor het aanvragen van een paspoort, en geef bij de aanvraag aan dat het gaat om een zakenpaspoort. De prijs is hetzelfde als die van een gewoon paspoort. Of ben je op zoek naar Tweede paspoort Vreemdelingenpaspoort Vluchtelingenpaspoort Aanvraag online voorbereiden Stap voor stap Bereid je aanvraag online voor of maak een afspraak. Kom met de benodigde documenten naar het Inwonersplein. Kies bij de aanvraag eventueel voor bezorging of spoed en betaal alle kosten. Haal je paspoort/ID-kaart na 5 werkdagen op of wacht op de bezorging. Heb je een opmerking over deze pagina? Geef je reactie. Snel online regelen Verhuizen binnen of naar Eindhoven Verhuizen naar het buitenland (emigratie) Uittreksel Burgerlijke Stand Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) Stadspas Melding maken Contact Telefoon: 14 040 (ma-vrij tussen 8.30 en 17.00 uur) Vanuit het buitenland: +31 40 238 6000 Contact met de gemeente Adressen en openingstijden Vacatures Openingstijden Op het Inwonersplein is iedereen welkom maar maak vooraf wel eerst een afspraak. Dit kan telefonisch of online. maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur zaterdag 9.00 - 12.00 uur © Gemeente Eindhoven 2020 Twitter Facebook Linkedin Instagram Logo + Link Archief Colofon Privacy Toegankelijkheid {"path":{"baseUrl":"\/","scriptPath":null,"pathPrefix":"","currentPath":"node\/2095","currentPathIsAdmin":false,"isFront":false,"currentLanguage":"nl"},"pluralDelimiter":"\u0003","suppressDeprecationErrors":true,"ajaxPageState":{"libraries":"core\/drupal.collapse,core\/html5shiv,core\/picturefill,eh_bespoke\/gtranslate,eh_bespoke\/token_browser,eh_readspeaker\/readspeaker,eh_search\/search-form,eh_search\/vonq_eindhoven,eh_toc\/eh_hide_empty_titles,eindhoven\/global-styling,eu_cookie_compliance\/eu_cookie_compliance_bare,extlink\/drupal.extlink,fontawesome\/fontawesome.svg.shim,iframe_resizer\/init,layout_discovery\/twocol,paragraphs\/drupal.paragraphs.unpublished,radioactivity\/triggers,suggest\/suggest.autocomplete,system\/base","theme":"eindhoven","theme_token":null},"ajaxTrustedUrl":{"\/zoeken":true},"iframeResizer":{"advanced":{"targetSelectors":".iframe-resize","override_defaults":false,"options":{"log":false,"heightCalculationMethod":"bodyOffset","widthCalculationMethod":"scroll","autoResize":true,"bodyBackground":"","bodyMargin":"","inPageLinks":false,"interval":32,"maxHeight":-1,"maxWidth":-1,"minHeight":0,"minWidth":0,"resizeFrom":"parent","scrolling":false,"sizeHeight":true,"sizeWidth":false,"tolerance":0}}},"suggest":{"items":[{"input":"form#views-exposed-form-search-search-page input.form-text","append_to":"form#views-exposed-form-search-search-page"},{"input":"form#mobile-search-box input.form-text","append_to":"form#mobile-search-box"},{"input":"form#views-exposed-form-search-search-page-content-block input.form-text","append_to":"form#views-exposed-form-search-search-page-content-block"}],"limit":"8","path":"\/sites\/default\/files\/suggest\/nl","search_field_key":"zoekwoord"},"data":{"extlink":{"extTarget":true,"extTargetNoOverride":false,"extNofollow":true,"extNoreferrer":false,"extFollowNoOverride":false,"extClass":"ext","extLabel":"Link opent in een nieuw venster","extImgClass":false,"extSubdomains":false,"extExclude":"","extInclude":"","extCssExclude":".block-social-share","extCssExplicit":"","extAlert":false,"extAlertText":"","mailtoClass":"0","mailtoLabel":"(link sends email)","extUseFontAwesome":false,"extIconPlacement":"append","extFaLinkClasses":"fa fa-external-link","extFaMailtoClasses":"fa fa-envelope-o","whitelistedDomains":["readspeaker.com","app-eu.readspeaker.com"]}},"eu_cookie_compliance":{"popup_enabled":true,"popup_agreed_enabled":false,"popup_hide_agreed":false,"popup_clicking_confirmation":false,"popup_scrolling_confirmation":false,"popup_html_info":"\u003Cdiv class=\u0022eu-cookie-compliance-banner eu-cookie-compliance-banner-info eu-cookie-compliance-banner--default\u0022\u003E\n \u003Cdiv class=\u0022popup-content info eu-cookie-compliance-content\u0022\u003E\n \u003Cdiv id=\u0022popup-logo\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-logo-wrapper\u0022\u003E\n \u003Cimg src=\u0022\/themes\/custom\/eindhoven\/logo.svg\u0022 alt=\u0022Eindhoven\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-logo\u0022 \/\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003Cdiv id=\u0022popup-buttons\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-buttons\u0022\u003E\n \u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022agree-button eu-cookie-compliance-default-button\u0022\u003ESluiten\u003C\/button\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003Cdiv id=\u0022popup-text\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-message\u0022\u003E\n \u003Cp\u003EDe website van de gemeente \u003Cstrong\u003EEindhoven\u003C\/strong\u003E maakt gebruik van \u003Cem\u003Ecookies\u003C\/em\u003E om het gebruik te analyseren en de gebruikerservaring te verbeteren.\u003C\/p\u003E\n \u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022find-more-button eu-cookie-compliance-more-button\u0022\u003EMeer informatie\u003C\/button\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003C\/div\u003E\n\u003C\/div\u003E","use_mobile_message":false,"mobile_popup_html_info":"\u003Cdiv class=\u0022eu-cookie-compliance-banner eu-cookie-compliance-banner-info eu-cookie-compliance-banner--default\u0022\u003E\n \u003Cdiv class=\u0022popup-content info eu-cookie-compliance-content\u0022\u003E\n \u003Cdiv id=\u0022popup-logo\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-logo-wrapper\u0022\u003E\n \u003Cimg src=\u0022\/themes\/custom\/eindhoven\/logo.svg\u0022 alt=\u0022Eindhoven\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-logo\u0022 \/\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003Cdiv id=\u0022popup-buttons\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-buttons\u0022\u003E\n \u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022agree-button eu-cookie-compliance-default-button\u0022\u003ESluiten\u003C\/button\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003Cdiv id=\u0022popup-text\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-message\u0022\u003E\n \n \u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022find-more-button eu-cookie-compliance-more-button\u0022\u003EMeer informatie\u003C\/button\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\n \u003C\/div\u003E\n\u003C\/div\u003E","mobile_breakpoint":768,"popup_html_agreed":false,"popup_use_bare_css":true,"popup_height":"auto","popup_width":"100%","popup_delay":1000,"popup_link":"\/bestuur-en-beleid\/beleid\/privacyverklaring#cookies","popup_link_new_window":true,"popup_position":true,"fixed_top_position":true,"popup_language":"nl","store_consent":false,"better_support_for_screen_readers":true,"cookie_name":"","reload_page":false,"domain":"","domain_all_sites":false,"popup_eu_only_js":false,"cookie_lifetime":100,"cookie_session":0,"disagree_do_not_show_popup":false,"method":"default","whitelisted_cookies":"","withdraw_markup":"\u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022eu-cookie-withdraw-tab\u0022\u003EPrivacy-instellingen\u003C\/button\u003E\n\u003Cdiv class=\u0022eu-cookie-withdraw-banner\u0022\u003E\n \u003Cdiv class=\u0022popup-content info eu-cookie-compliance-content\u0022\u003E\n \u003Cdiv id=\u0022popup-text\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-message\u0022\u003E\n \u003Ch2\u003EWe use cookies on this site to enhance your user experience\u003C\/h2\u003E\u003Cp\u003EYou have given your consent for us to set cookies.\u003C\/p\u003E\n \u003C\/div\u003E\n \u003Cdiv id=\u0022popup-buttons\u0022 class=\u0022eu-cookie-compliance-buttons\u0022\u003E\n \u003Cbutton type=\u0022button\u0022 class=\u0022eu-cookie-withdraw-button\u0022\u003EWithdraw consent\u003C\/button\u003E\n \u003C\/div\u003E\n \u003C\/div\u003E\n\u003C\/div\u003E","withdraw_enabled":false,"withdraw_button_on_info_popup":false,"cookie_categories":["functional","analytics","social"],"enable_save_preferences_button":true,"fix_first_cookie_category":true,"select_all_categories_by_default":false},"radioactivity":{"type":"default","endpoint":"https:\/\/www.eindhoven.nl\/radioactivity\/emit"},"responsive":{"breakpoints":{"mobile":"","small":"(min-width: 480px)","medium":"(min-width: 768px)","large":"(min-width: 992px)"}},"field_group":{"html_element":{"mode":"full","context":"view","settings":{"label":"Stand out","element":"div","show_label":false,"label_element":"h3","attributes":"","effect":"none","speed":"fast","id":"","classes":"attention-container"}}},"ra_emit_0":"{\u0022fn\u0022:\u0022field_radioactivity\u0022,\u0022et\u0022:\u0022node\u0022,\u0022id\u0022:\u00222095\u0022,\u0022e\u0022:10,\u0022h\u0022:\u0022304d0d6c4e1566a06c5ce1bdc4e20ae22618e2b8\u0022}","user":{"uid":0,"permissionsHash":"e2199fca9b35d27ee48d7257728231cae4334375c2f2a859ad54e5e0e3751947"}}
20 okt. 2020 16:13:46