Evenement organiseren, melding of vergunning
Wilt u een evenement organiseren in de gemeente? Dan vraagt u een evenementenvergunning aan of doet u een melding van een evenement.
Voor grote evenementen heeft u een vergunning van de gemeente nodig. Bij een klein evenement is een melding voldoende. Op basis van de ingediende vergunningaanvraag of melding bepaalt de behandeld ambtenaar binnen welke categorie een evenement valt.
Dit zijn evenementen die weinig risico’s kennen. Meestal duren ze niet langer dan een dag en zijn ze gericht op vermaak en ontspanning. Ze maken niet veel geluid en leggen weinig beslag op de openbare ruimte. Denk daarbij aan kleine buurtfeestjes, spelactiviteiten en dergelijke.
Vergunning aanvragen voor een evenement
Valt uw evenement niet onder een melding dan heeft u een vergunning nodig. Weet u het niet zeker dan kunt u altijd contact opnemen, telefoon 0545 250 250.
Aanvragen evenementenvergunning (met DigiD)
Aanvragen evenementenvergunning (met e-herkenning)
U hoeft geen aparte aanvraag in te dienen voor een ontheffing Alcoholwet (artikel 35). Dit is verwerkt in de evenementenvergunning. U betaalt hiervoor wel apart.
Beschikt u niet over DigiD of e-herkenning? Dan kunt u een aanvraag zonder deze inlog doen. U moet wel meer vragen beantwoorden.
Kennisgevingsformulier 5-jaarlijkse evenementen
Als u een 5-jaarlijkse vergunning heeft voor uw evenement moet u elk jaar doorgeven op welke datum het evenement plaatsvindt en wie de contactpersoon is. Verder hebben wij het zaaknummer van de oorspronkelijke vergunning nodig. Dit nummer kunt u vinden op de oorspronkelijke vergunning. Kunt u dit nummer niet meer vinden, neem dan contact met ons op, 0545 250 250.
Kennisgeving 5-jaarlijks evenement met Digid
Kennisgeving 5-jaarlijks evenementen met e-Herkenning
1 jul. 2023 02:00:00