Evenementenvergunning aanvragen | Gemeente MontferlandGemeente Montferland
De organisator van een evenement vraagt - al dan niet na een vooroverleg - een digitale vergunning aan voor het evenement.
Het doel van de aanvraag is om onder andere inzicht te krijgen in de feiten en gegevens over de activiteiten, het publiek, de deelnemers, de organisatie, de risico’s en het veiligheidsplan.
De vergunningverlener toetst of de aanvraag volledig is. Waar nodig wordt om aanvullende stukken gevraagd.
De vergunningverlener beoordeelt de volledige aanvraag, relevante (in)formele regels, gegevens over de reputatie van het evenement en relevante gegevens uit overige kennisbronnen. Deze beoordeling leidt tot de behandelclassificatie: regulier (A), aandacht (B) of risicovol evenement (C). Daarna wordt de aanvraag wordt getoetst aan de geldende regelgeving van de Algemene plaatselijke verordening. Afhankelijk van de behandelclassificatie wordt de aanvraag ter advisering voorgelegd aan de politie, brandweer en gemeentelijke afdelingen.
Daarna volgt een besluit. Bij een positief besluit krijgt u een vergunning. U moet zich houden aan de voorwaarden en voorschriften die genoemd zijn in de vergunning.
1 jan. 2018 02:00:00